Du underbara människa

Det gör så ont.
Det gör så ont att se dig lida.
Det gör så ont att se dig bära på så mycket smärta.
Varje gång du fäller en tår sliter det i bröstet på mig, det känns som om en järnhand krossar mitt hjärta.
Klumpen i halsen växer som om det inte fanns något stopp, den vill sprängas, skjuta i höjden och blotta mina innersta känslor. Du är mina känslor. Du är det mest ömtåliga i denna värld och jag är rädd att om jag snuddar vid dig kommer du gå sönder.
Du bräckliga människa bli frisk.
Du olyckliga människa, utan ett dig, inget jag, och jag vill gärna vara kvar, men inte i en värld där du inte längre är.
Du underbara människa, jag vill hjälpa dig finna en väg tillbaks.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0