Granmon

En av de absolut vackraste låtarna jag vet är gjord av Detektivbyrån. Granmon heter den, och den får mitt hjärta att smälta tusen gånger om. Ibland behövs det inga ord, musiken talar ändå sitt tydliga språk och man kan tolka den så som man själv vill.. Det är därför jag är så ledsen ikväll. Jag gick nämligen in på Detektivbyråns hemsida för jag tycker det har vart lite väääl tyst om dem och finner att killarna la ner bandet i Augusti!! Jag är förkrossad!! Dels för att jag såg dem spela på Arvikafestivalen förra året och då spelade de en låt från deras kommande album, som tog mig med storm! Jag har verkligen väntat på att få uppleva den känsla som jag fick då jag hörde "Piano" men nu kommer albumet inte alls släppas och jag gråter. Eller nästan iaf.. Synd och skam för musiksverige, känns nästan som någon dött..
---
Tänk att musik kan vara så kraftfullt...
---
Ifall ni vill kolla upp Detektivbyrån så ska ni lyssna på Granmon, Kärlekens alla färjor, Om du möter varg och E18 (Dansbanan och Monster är bra de med;P)
---

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0